Tak tohle jsou teď naše dny



Je to vstávání v takovou hodinu, ve kterou vstávat opravdu nechceš. 
Je to chuť na třetí kafe v půl 11 dopoledne, protože když si ho nedáš, tak to nedáš. Když si ho dáš, udrbeš se a každý škrábanec na tvé kůži se změní v nesmazatelnou čáru. 
Je to prasátko Pepa. 
Je to stovka miniaturních pih a loupající se kůže ve tvém dekoltu, který kdysi býval docela k světu. 
Je to boj o dudlík. O ten žlutý i o ten s koníkem. 
Jsou to borůvky na pyžámku. I na tom druhém.


Ale je to i vstávání do jarních paprsků, kdy cítíš teplo své smečky. 
Je to kafe, které konečně nechutná jako mýdlo. 
Jsou to jizvy, které tu nejsou od toho, aby tě strašily, ale aby ti připomínaly, co všechno jsi zvládla. Když ti po téměř 30 letech života konečně začíná být šumák, co si o tobě kdo myslí. 
Když máš tu čest v přímém přenosu pozorovat neopakovatelný přerod dvou malých človíčků v samostatné osobnosti. 
Je to pusa, která chutná po mlíku nebo po marmeládě. 
Koňské chlupy, které se ti lepí na šedivou flísku.


Tak tohle jsou teď naše dny.



Komentáře

  1. Ahoj,čítala som si o tom čo si prežila,pred nedávnom som sa liečila tiež na túto istú chorobu. Mala som 4. štádium,bola som na tom veľmi zle. Tiež som mala liečbu Abvd,6 cyklov a teraz po jej ukončení čakám na vyšetrenie pet CT či som vyliečená alebo či bude este treba niečo ďalej robiť. O ožarovaní mi moja doktorka zatiaľ nevravela. termín vyšetrenia mám už budúcu stredu,bojím sa a najradšej by som tam ani nesla,lebo sa už cítim zdravo a obávam sa či to bude už úplne všetko v remisii. Tiež mám dve deti,ale už väčšie. To čo si písala o tých vyrážkach a svrbeni,to som presne tiež mala,ku koncu už po celom tele okrem tváre a krku.svrbelo to tak že som nemohla spávať v noci a všade na veciach boli krvavé fľaky. Doktori sa nevedeli zhodnúť z čoho to je a ci to súvisí s tou chorobou. Ale ako som sa začala liečiť mám chvalabohu pokoj,aj keď nejaké jazvy ešte zostali. Predpísali mi na to používať detský kúpeľ Oilatum emollient a s tým sa sprchovať alebo si to naliať do kúpeľa. A natierat sa s lipobase krémom. Doteraz to stále preistotu používam. Prajem ti hlavne veľa zdravia a aby ti ta hnusna choroba nemohla už nikdy viac ublížiť,nech si už len a len zdravá a šťastná. Zuzana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Zuzko, děkuji za zprávu :-) Moc mě mrzí, že Ti tato nemoc také zkřížila cestu, ale léčba už je za Tebou a teď už bude jen lépe, obzvlášť, když se už cítíš zdravě. Úplně chápu, že se Ti na vyšetření nechce, já půjdu na PET začátkem července, a také mám lehké obavy, jak se to blíží. Ale na druhou stranu se i takovým zvláštním způsobem těším. Moc držím palce, aby Ti vyšetření dopadlo dobře! Jak píšeš o tom svědění, tak soucítím - ke konci jsem už také nemohla spát a všechno oblečení jsem měla od krve. Byla to hrůza... No a jak mě to potrápilo letos začátkem jara, tak to naštěstí byla asi jen nějaká alergie, protože teď už mám naštěstí klid :-) Jinak děkuji za tipy na koupel a mazání :-) ..... Přeji Ti také hodně zdraví a pevně věřím, že už budeš mít od této nemoci pokoj a bude jen a jen lépe! Jestli se ještě budeš chtít ozvat, třeba jak dopadlo vyšetření, budu ráda :-) Zdraví Lucka

      Vymazat
  2. Ahoj Lucka,ďakujem Ti za odpoveď. Veru som rada že sa už liečba skončila,celkom dobre som ju znášala ale aj tak to bolo náročné niekedy. To mas pravdu to svrbenie bolo hrozne,som rada ze uz mas od toho pokoj :) Toho vysetrenia sa bojím aj preto že som ešte na ňom nebola,pred začatím liečby mi robili len obyčajné CT. Nevieš náhodou či sa môže to vyšetrenie robiť aj keď mám akoby chrípku? Nebola som chorá po celú dobu liečby a teraz už pár dní mám kašeľ a chytene dutiny a hlieny. Dúfam že to nieje nejaký príznak tej choroby,nenapadlo mi že po liečbe si budem hneď o všetkom namyslat že je to zase ťa choroba,ale asi to bude chvíľu trvať kým sa toho prestanem obávať. Bojím sa toho aj preto,že mi moja doktorka povedala že ak tam bude niečo svietiť tak musím ísť do Bratislavy ležať na pár týždňov a ísť na transplantaciu,ale nie kostnej drene,ale krvotvorných buniek.radsej nato ani nechcem myslieť neviem ako by to deti zase znášali a ako by som im to vysvetlila,starší má 10 a mladšia 3. Ale najlepšie je na to asi vôbec nemyslieť a len veriť že to bude všetko vporiadku. Môžem sa ťa spýtať,tebe zmizli všetky uzliny alebo si ešte nejaké nahmatala? Mne zo tri na krku zostali,doktorka hovorí že to by nemalo vadiť že nemusia byť zle,ale aj tak by som bolo spokojnejšia keby zmizli úplne. Maj sa pekne,a hlavne veľa zdravia a radosti z detičiek,ahoj.Zuzana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Zuzko, omlouvám se, pokud bude má odpověď taková neurčitá, ale bojím se cokoliv (a ještě takto na dálku) hodnotit. Přeci jen nejsem žádný doktor :-) Přidám jen svou vlastní zkušenost :-) Když jsem byla na svém třetím PET/CT , tak jsem byla po prodělané viróze (i když už jsem se cítila dobře) a na výsledku to vidět bylo. Svítilo mi to trochu na krku a vedle plic, zatímco na předchozím PETu nesvítilo vůbec nic. S největší pravděpodobností se tedy jednalo o následek té virózy (a já se modlím, aby to byla pravda). Takže být Tebou, určitě bych o tom lékařům dopředu pověděla, aby pak nevzniklo nějaké nedorozumění. Jinak co se týče vyšetření jako takového, rozhodně není čeho se bát! Akorát, když jsem tam byla poprvé, jsem dopředu nevěděla, že nebudu moci 24 hodin k dětem, takže jsme sháněli na rychlo hlídání. Podruhé už jsme se připravili dopředu... Takže žádný strach a vše dopadne dobře :-) Jo a ještě k těm uzlinám - na krku si teď nahmatám spíš takové tvrdší vazivo, hlavně po námaze. Čas od času ale zpanikařím a volám manžela, aby mi potvrdil, že tam nenahmatá žádnou větší uzlinu. Přestože podle mě přítomnost nějaké uzliny nemusí zdaleka znamenat, že jsou v ní nádorové buňky, občas si neporučím... Ale když má člověk nějaké pochybnosti, podle je to asi nejlepší konzultovat se svojí paní doktorkou... Tak ještě jednou moc držím palce a přeji, ať na PETu nic nesvítí a Tvůj příběh dopadne co nejlépe! Taktéž přeji hodně zdraví a radosti z dětiček! Zdraví Lucka

      Vymazat
    2. Ahoj Lucka,ďakujem Ti pekne za odpoveď :) tak nakoniec som na Tom pet CT bola, radšej som im vopred zavolala že som chorá a či by sa to nedalo preložiť,povedali že to nevadí a že pokiaľ nemam horúčky tak nech prídem. Naozaj to nebolo nič strašné ani som nijako nepociťovala tu rádioaktivitu :) akurat som tiez nemohla byt 24 hodin s deťmi,čo bolo ťažké lebo mladšia mala akurát zápal priedušiek ale zvládli to. Som rada že to mám za sebou a budem čakať na výsledky. S tými uzlinami mi hovorila doktorka že môžu aj pozostávať po tej chorobe a už tak byť aj do konca života,ale že je dôležité či sú dobre alebo zle,tak dúfam že už sa všetky polepšili :) maj sa pekne a ešte raz ďakujem,potom napíšem keď budú výsledky,ahoj Zuzana

      Vymazat

Okomentovat